چاپ افست بهتر است یا چاپ دیجیتال؟

چاپ افست بهتر است یا چاپ دیجیتال؟

مقدمه

چاپ افست بهتر از چاپ دیجیتال است؟

اینکه چاپ دیجیتال بهتر است یا چاپ افست، سؤالی است که بسیاری از افراد، قبل از این پرسیده‌اند. پاسخ این پرسش به آن اندازه که شما فکر می کنید، روشن و ساده نیست. پاسخ آن، “بله و خیر” است!

بیایید تفاوت بین چاپ افست و چاپ دیجیتالی را تشریح کنیم تا ببینیم وقتی پای چاپ به میان می‌آید کدام برنده می‌شود. چاپ افست تقریبا بیش از یک قرن قدمت دارد و برای ده‌ها سال بهترین راه برای چاپ هر نوع سفارش تجاری بود: روزنامه ها، مجلات، جزوه‌ها، آگهی‌ها، کارت پستال‌ها، بروشورها و غیره.

به طور کلی، چاپ افست با انتقال مرکب از یک سطح آلومینیومی به یک سطح لاستیکی کار می کند که آن سطح لاستیکی هم مرکب را به روی کاغذ، وینیل یا هر سطح دیگری انتقال می‌دهد. در مقایسه با آن، چاپ دیجیتالی از صفحات (پلیت‌ یا زینک) برای انتقال مرکب به کاغذ استفاده نمی کند.

چالش چاپ افست و دیجیتال

به طور کلی، چاپ افست با کیفیت بالاتر محسوب می شود؛ با این حال، چاپ دیجیتال با در نظر گرفتن کیفیت و نسخه‌ای از همان طراحی چاپ افست انجام شده است. ماشین‌های چاپ افست به شما امکان چاپ ورق های بزرگ را می دهند و می‌توانند بسیاری سریعتر از دستگاه‌های دیجیتال چاپ کنند. علی‌رغم آن تفاوت‌های نسبتا جزیی، محصول نهایی که با چاپ افست و چاپ دیجیتال انجام می‌شود، به طور قابل توجهی نزدیک به هم است. تفاوتی که مشهود است تفاوت در ارقام مربوط به قیمت و بودجه است. و این اعداد مرتبط با نیازهای تجاری شما هستند.

هزینه اولیه یا راه‌اندازی اولیه

از آنجایی که چاپ افست با استفاده از صفحات انجام می‌شود، برای هر کار چاپی باید یک صفحه ساخته شود و دستگاه چاپ باید برای هر یک کار چاپی، به صورت جداگانه تنظیم شود. این فرآیند هزینه اولیه‌ای را به همراه دارد که صرف نظر از تعداد چاپ هزینه‌ای را به کل هزینه‌ها می‌افزاید. از آنجا که چاپ دیجیتال از صفحات (نام این صفحات زینک است) استفاده نمی کند، هزینه های راه اندازی ندارد. بنابراین شما یک قیمت مشخص را برای هر عدد چاپ پرداخت می‌کنید.

تیراژ پایین در برابر تیراژ بالا

این همان جایی است که قضیه جالب می‌شود و برای کسب و کارهای کوچک که به دنبال بهینه سازی بازده سرمایه گذاری خود هستند، قابل توجه است: در تیراژ کم، چاپ دیجیتال هزینه تنظیم اولیه را ندارد، بنابراین می تواند بسیار ارزان تر از چاپ افست باشد. با این حال، چون دستگاه‌های چاپ افست می توانند به سرعت چاپ کنند، هزینه چاپ هر عدد چاپ ثابت نیست – آن با مقدار، با افزایش تیراژ (تعداد چاپ) کاهش می‌یابد.

بنابراین، برای چاپ‌های تیراژ بالا چاپ افست بسیار مقرون به صرفه‌تر از چاپ دیجیتال است زیرا هزینه تنظیم شما با کاهش قیمت هر واحد چاپ، عملا قابل چشم‌پوشی خواهد بود. بسته به نوع پروژه ای که شما چاپ می‌کنید، چاپ دیجیتال معمولا بهترین انتخاب زمانی است که شما کمتر از ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ عدد چاپ می‌کنید. و چاپ افست معمولا بهترین انتخاب زمانی است که شما بیش از ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ عدد چاپ می‌کنید.

به یاد داشته باشید که بسیاری از منابع که اطلاعات مربوط به چاپ افست و چاپ دیجیتال را منتشر می کنند علاقه خاصی به یکی یا دیگری دارند. اما هنگامی که شما با یک شرکت چاپی کار می کنید که دارای دستگاه‌های پیشرفته‌ای چاپ افست و دیجیتال است، می توانید توصیه‌های بی طرفانه‌ای را که در بودجه، کمیت و کیفیت مورد نیاز خود لحاظ می‌کنید دریافت کنید تا بتوانید بهترین چاپ ممکن را نسبت به بودجه مورد نظر خود انجام دهید؛ چه افست باشد چه دیجیتال.

دیدگاه‌ها ۰

*
*


4 + یک =

error: Content is protected !!