معنی و مفهوم رنگ ها در طراحی کارت ویزیت

چگونه کارت ویزیتی طراحی کنیم که توجه‌ها را جلب کند؟

اهمیت رنگ شناسی در طراحی کارت ویزیت

اکثر مردم نظر یکسانی راجع به تاثیرات رنگها روی شما دارند. شما ممکن است شنیده باشید که یک آشپزخانه نباید بیش از حد دکوراسیون آبی رنگ داشته باشد، چرا که آبی اشتها را کور می‌کند. احتمالا نیز شنیده‌اید که رنگ قرمز می‌تواند میزان فشار خون شما را افزایش دهد. در واقع، حقیقتی پشت اینها وجود دارد. رنگ می‌تواند تاثیر زیادی بر روی واکنش ما در شرایط و موقعیت‌های خاص بگذارد. هنگام تفکر درباره ارتباط کارت ویزیت و رنگ، واکنشی را که می‌خواهید کارت ویزیت شما ایجاد کند در نظر داشته باشید. آیا می‌خواهید مشتریان بالقوه‌تان، احساس انگیزه، آرامش یا ارزش کنند؟ از رنگ می‌توان برای ایجاد احساسات مطلوبتان در ناخودآگاه مخاطبان خود استفاده کنید. بنابراین قبل از انتخاب رنگ خود، به این موضوع فکر کنید و سپس تصمیم بگیرید.

قرمز

رنگ قرمز اکثرا انتخاب افراد برون‌گرا است. رنگی انرژی زا و اشتیاق آور است. شور و علاقه را افزایش می‌دهد. در کارت ویزیت، رنگ قرمز می‌تواند مشتریان شما را تحریک و تشویق کند تا به خواسته شما عمل کنند.

صورتی

رنگ صورتی احساس حمایت شدن، حساسیت و پذیرش را در شخص ایجاد می‌کند. هنگامی که شما نیاز به خنثی کردن آشفتگی‌ها یا ایجاد احساس آرامش دارید، صورتی رنگی است که باید انتخاب کنید. وقتی کسب و کار شما می‌خواهد در مردم احساس مراقبت و حمایت -مثل یک موسسه خیریه- ایجاد کند، برای کارت ویزیت خود رنگ صورتی را انتخاب کنید.

قهوه ای

رنگ قهوه ای معمولی و خاکی، حس سلامت را تداعی می‌کند. احساس پایبندی و نظم و انضباط می‌دهد. قهوه ای در یک کارت ویزیت، حرفه‌ای بودن را به مخاطب القا می‌کند، می‌گوید که شما یک کسب و کار درست و حسابی هستید!

نارنجی

معمولا افرادی که صادق و اهل تفکر هستند از این رنگ خوششان می‌آید، نارنجی به نظر می‌رسد با خلاقیت و سرزندگی در ارتباط باشد. این رنگ موجب لذت بخش شدن امور شده و برای ملایم نمودن موقعیت‌های خیلی جدی مناسب است. نارنجی برای یک کارت ویزیت در شغل هنری و مهارتی مناسب باشد.

زرد

رنگ زرد نماد آگاهی و خرد است؛ همانند شادی و خوشبختی. افراد خردمند زرد را ترجیح می‌دهند. گفته شده است که به تقویت حافظه و مهارت‌های تمرکزی کمک می‌کند. زرد تصمیم‌گیری را آسان‌تر می‌کند. آرامش اعصاب را به همراه دارد و برای هر کسب و کاری مناسب است.

سبز

خوب، متعادل و امن؛ سبز رنگ رشد و آزادی است. سبز احساس رها شدن از ترس داده و احساس تغییر و شکوفایی ایجاد می‌کند. سبز همچنین با محیط زیست و ثروت در ارتباط است.

آبی

آبی محافظه‌کارانه و آرامش‌بخش است. هنگامی که شما نیاز به احساس آرامش و خلوت دارید، آبی باید مورد استفاده قرار گیرد. رنگ آبی برای تسهیل جریان مذاکرات مناسب است و ذهن شما را به یادگیری چیزهای جدید باز می کند. آبی برای کارت ویزیت مدارس و مراکز آبگرم، عالی است.

سفید

سفید، حضور تمام رنگها است. نشان ‌دهنده خلوص و شروعی دوباره است. سفید می‌تواند آرامش روانی ایجاد کرده و آشفتگی را از بین ببرد.

سیاه

عدم وجود رنگ می‌تواند یک تجربه آرامش‌ بخش باشد. سیاه رازآلود است و آمادگی برای ناشناخته را فراهم می‌کند.

طراحی کارت ویزیت بخشی از برند شما

رنگ یا رنگ‌هایی را که با منش کسب و کار و شخصیت شما متناسب است انتخاب کنید. به یاد داشته باشید، کارت ویزیت تان، شما و شرکت شما را نشان می دهد، بخشی از هویت سازمانی شماست. رنگ هایی را برای طراحی کارت ویزیت انتخاب کنید که برای مدت زمان طولانی باعث رضایت و موفقیت شما شوند.

دیدگاه‌ها ۰

*
*


4 × = دوازده

error: Content is protected !!